Pieczywo na diecie? Które wybrać?

Życie bez pieczywa? Nie wyobrażam sobie tego. Dieta i zdrowe odżywianie, a i owszem, ale bez pieczywa długo bym nie wytrzymała. Dużo słyszy się o tym, że dobrze jest wyeliminować z diety węglowodany, najlepiej zero produktów mącznych. Niestety ja nie zgadzam się z tą teorią – węglowodany zawsze są potrzebne organizmowi a należy je po prostu ograniczyć będąc na diecie. Czy pochodzą one z produktów mącznych czy nie mącznych to tak naprawdę nie ma moim zdaniem znaczenia. W związku z powyższym jeśli jesteś na diecie, ale nie eliminujesz całkowicie pieczywa to ten ranking jest dla Ciebie.

Przed dokonaniem analizy gdyby ktoś mnie zapytał – Które pieczywo najlepiej spożywać na diecie? – odpowiedziałabym że zawierające mąkę grahamową czyli mogłyby to być popularne grahamki, albo chleb graham. Choć swoją drogą przyznam, że jak odwiedzam pobliską piekarnię i kupuję właśnie grahamki to na ogół nie mam problemów z ich dostaniem. Czyżbyśmy aż tak mało spożywali tego rodzaju pieczywa? Zaraz się przekonamy jak to faktycznie wygląda.

W rankingu wzięłam pod uwagę najczęściej kupowane rodzaje pieczywa, także może tak się zdarzyć, że któregoś z Waszych ulubionych nie ma na tej liście.
pieczywo zdj

Pod względem najmniejszej liczby kalorii
1. Chleb razowy
2. Chleb staropolski
3. Chleb żytni

Pod względem najmniejszej liczby węglowodanów
1. Chleb razowy
2. Chleb orkiszowy
3. Bułka fitness

Pod względem najwyższej zawartości białka
1. Chleb orkiszowy
2. Bułka fitness
3. Ciabatta

Pod względem najmniejszej zawartości tłuszczu
1. Ciabatta
2. Chleb razowy
3. Chleb pszenny

Pod względem najwyższej zawartości błonnika
1. Chleb żytni
2. Pumpernikiel
3. Bułka orkiszowa/chleb orkiszowy

Chleb razowy bądź orkiszowy te dwa okazały się najlepsze dla osób będących na diecie.

Chleb razowy najniższa kaloryczność, najmniej węglowodanów pod względem zawartości tłuszczu zajął 2 miejsce, a pod względem zawartości błonnika uzyskał średni wynik, ale nie najgorszy.

Chleb orkiszowy wygrał pod względem zawartości białka pod względem zawartości błonnika zajął 3 miejsce, a w zakresie ilości węglowodanów zajął 2.

Z rankingu możecie wyczytać dane, które być może spowodują, że przy waszym rodzaju diety inne pieczywo
zajmie pierwsze miejsce. Ja stawiam na razowca.

Jedna myśl nt. „Pieczywo na diecie? Które wybrać?”

  1. Niestety, pieczywo jest trochę kaloryczne, ale właśnie tak jak mówić… nie można bez niego żyć, jest to podstawa niekiedy naszego posiłku, pełna właściwości odżywczych! Nie możemy o tym zapominać! Sami musimy wiedzieć ile możemy spożywać.
    Zapraszam do siebie! ;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>